Körkort

2011-04-13 kl. 22:04:29 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (1)

Japp, nu har jag äntligen fått körkortet! Efter lite krångel, haha. Skulle befinna mig på körskolan kl 13, för varmkörning innan uppkörningen kl 13.45. Fick köra med en annan trafiklärare än vanligt då min var upptagen, och således fick jag även köra med en ny bil. Samma sorts bil men alla är ju olika så lite ryckigt blev det allt i början... Men jag vande mig rätt så snabbt och den nya körläraren gav mig en massa bra tips.

Men iaf, det stora krånglet var att när vi kom dit så kom det ingen inspektör som skulle köra med mig. Så där stod vi och såg ut som två stora frågetecken. Någon hade skrivit upp fel tid, så det var alltså egentligen 14.45 jag skulle köra. Vi fick köra tillbaka till trafikskolan och körläraren fick avboka en körlektion han skulle ha egentligen, och sen var det bara att vänta en timme. Sen körde vi alltså mot simhallen där uppkörningarna startar och denna gången kom det en inspektör, samma som jag hade förra gången. Då ville jag krypa under jorden, haha. Men det var lite positivt samtidigt, jag slapp göra säkerhetskontroller osv eftersom jag klarade det utan problem förra gången. Sen åkte vi iaf, och när vi kom tillbaka sa han "denna gången tänker jag ge dig körkortet" :)


Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.


Noretstar

Fast jag slapp också säkerhetskontrollen andra gången. Hon bara frågade vilken kontroll jag gjorde första gången jag körde upp.

Grattis en gång till bästa Lina!


Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback