Akuten

2011-04-08 kl. 10:44:13 Skrivet i:
Fabian ♥ | Kommentarer (0)

Vid 20-tiden i onsdags somnade lilleman men vaknade igen vid 22 och hade jätte ont. Han ville inte säga vart han hade ont dock så jag antog att det var magen eftersom han ätit gräddfil (all mjölk har funkat bra förutom kall grädde, och vanlig mjölk som vi inte testat) vid middagen.

Eftersom det inte gav sig och han hade jätte ont så ringde Alex sjukvårdsupplysningen som först sa att vi skulle åka till Falun för att det kunde vara ett allvarligt allergianfall. Men sen när han fick prata med dem i Falun så kunde vi avvakta, då det hade blivit lite bättre. Lilleman somnade tillslut men vaknade efter någon minut bara och hade ont igen. Så då åkte vi till akuten här i Mora som de hade sagt att vi skulle göra om det kom tillbaka.

Läkaren kunde dock inte avgöra vad det var, men han såg att ena trumhinnan var röd så det kunde lika gärna vara örat. Vilket lilleman då konstaterade helt plötsligt ;) haha. Men läkaren sa att han trodde att kroppen skulle klara det där med örat själv, så ingen medicin. Igår sa Fabian att han hade lite ont i örat men ingenting idag. Så det var nog rätt beslut, och skönt att slippa penicillinen måste jag säga. Sist var det helt omöjligt att få i honom den.



Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback