Onsdag

2011-12-21 kl. 12:07:41 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Igår blev det en snabbundersökning på MVC. Fast snabbt gick det ju inte ändå, då jag fick sitta ner i väntrummet ett tag först i väntan på att blodtrycket skulle hinna lägga sig på en någorlunda ok nivå. Sen mätte hon alltså blodtrycket, vilket var högt som vanligt men fortfarande inom en ok gräns. Och urinprovet visade negativt på allt, toppen alltså! Sen behövde hon inte göra mer så då åkte jag och tankade bilen och begav mig ner mot centrum för julklappsshopping...

Och oj oj, vad det märks att kroppen inte klarar mycket längre! Efter några timmar i ej sittande eller liggande läge så hade jag ont ont ont av foglossningen. Men lite julklappar blev det iaf. Bilboken jag pratade om igår, en Musse-munkjacka, ett spel, ett pussel, saxar helt av plast (så man slipper sitta och bita naglarna av sig när han använder den vanliga barnsaxen som ju är j*vligt vass) som bara går att klippa i papper med, en liten klocka (han är väldigt väldigt intresserad av klockan just nu) och ja, det var nog det hela? Det tog alltså flera timmar och MÅNGA affärer för att hitta detta, haha. Ja, han är inte världens enklaste att hitta klappar till i år inte.

Ska titta på ICA Maxi efter böcker hade jag tänkt iaf, då de brukar ha jätte fina böcker till MYCKET billigare priser än till exempel Bokia... För böcker är iaf något som förbrukas på hög nivå av vår lilleman. Men han vill läsa dem själv, att ligga och bara lyssna är svårt ;-) Men ibland går det an också.

I natt har jag sovit som en kratta, denna förkyldning börjar tära på mig ordentligt nu. I mer än två veckor har jag varit förkyld och känt mig febrig till och från. Men inte har jag direkt låtit mig själv ta det lugnt och faktiskt vara sjuk. Men nu när halsen värker som om jag har en knivsamling där nere och jag blir tröttare och tröttare så kände jag att det var dags. Så Alex fick lov att lämna och sen hämta lilleman på dagis idag så att jag kunde vila. Känner mig lite bättre efter en sovmorgon till halv 11, men huvudvärken och halsontet och förkyldningen i allmänhet är ju kvar. Suck på detta! Hoppas iaf på att det blir lite bättre till helgen.

Nu ska jag försöka göra klart den första uppgiften på sista uppdraget och sen möjligtvis städa lite, om jag orkar...



Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback