Dan före dan före dan före dan före.... ja, osv.

2011-12-14 kl. 11:04:59 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Ja, nu var det sådär länge sedan jag skrev igen. Allt rullar på här hemma, pluggande, dagis, läkarbesök hit och dit. Sjuka har vi varit också och då speciellt lilleman. Så det har blivit många sjukdagar hemma och till följd av det så har jag hamnat lite efter i skolan. Skulle ha lämnat in ett uppdrag igår men har som mål att hinna klart denna veckan. De får helt enkelt stå ut med det, man kan ju inte sjukskriva sig på samma sätt som med ett jobb när man pluggar utan missar istället all tid. Nästa vecka ska jag iaf försöka bli klar med det sista uppdraget. Det skulle isf innebära att jag bara behöver läsa igenom läroboken fram tills den 5 januari då jag har min allra sista examination. Sen blir det inget mer Hermods för min del inte!

Nu när jag tänker efter så inser jag ju att det är julafton nästa vecka! Hinner inte riktigt med får jag ju erkänna, haha. Har länge tänkt när det gäller bebis-förberedelser att det är så LÅNG tid kvar så det är inte bråttom. Nu börjar det faktiskt bli lite bråttom. Måste ta tag i att måla om spjälsängen antingen denna helgen eller helgen efter jul. Då är det ju visserligen nyår också, men det firandet är ju iaf inte lika omfattande som julen då vi dessutom åker bort. Sen ska alla kläder, sängkläder, åkpåse, filtar och annat smått och gott tvättas, det sista som behövs ska inhandlas och grejer ska ställas i ordning. Hinner gör jag ju, har ju tid på mig efter att skolan är klar, däremot så är det några veckor tills dess och det har redan börjat bli rejält tungt och jobbigt med magen så det vore skönt att få det mesta gjort så snabbt som möjligt också. Jag HOPPAS att det bara handlar om veckor efter skolans slut, och inte 1½ månad, haha. Det är ju en månad kvar till beräknad förlossning då så det skulle kunna handla om två veckor också, men sådan tur har man väl inte kanske.

Nej, tro om man har babblat klart om allt och ingenting nu? Ska lägga in nya magbilder och bilder från den lilla tiden vi fick ha riktig vinter här också (nu har det regnat någon dag så det mesta utav snön är borta och har ersatts av isbanor, haha) och sen sätta fart med pluggandet igen. Om lite mer än två timmar är det dags att åka och hämta lilleman, sen till doktorn med honom. Hoppas på att det går bättre än igår då det var ögonläkaren som gällde, han var inte det minsta medgörlig varken där eller påväg dit och hem, haha. Idag är det dessutom ett betydligt mer omfattande läkarbesök, förmodligen med prover, vägning och mätning. Det brukar inte gillas det minsta, speciellt inte vägningen och mätningen (ja, blodproverna brukar faktiskt gå smärtfritt i jämförelse). Han är lite envis min lilla pojk. Nej, sluta babbla var det ja.



Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback