En mellandag

2011-12-27 kl. 22:38:29 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Hallå i mellandagarna!

Så var julen förbi... Tror att jag skriver det här i varenda inlägg men fy vad tiden går fort! Vi har iaf haft en mysig julhelg i Särna, åkte i torsdags eftermiddag och kom hem vid lunchtid idag. Fabian har trivts som fisken i vattnet bland alla sina kusiner och julklappar :-) Det var härligt att se hans tindrande ögon när julklapparna delades ut. "En till! Oj, en till! MÅNGA julklappar!" Han fick bl.a en kulbana, ett duploset med Bärgaren, pussel, spel, filmer, kläder, en vanlig bok och en med inbyggd racerbana, en klocka, saxar, en monstertruck, en Rorri-racerbil... ja, och säkert något mer jag glömt? Inte var det brist på julklappar inte iaf! Favoriterna är nog kulbanan och Bärgaren, Bärgaren skjuter nämligen iväg röda "kanoner" och det är himla skojigt ska ni veta ;-)

När vi kom hem idag så tog vi en snabbrunda i stan och kikade på mellandagsrean. En ny vinterjacka till A var prio ett men det var ju lättare sagt än gjort att hitta. En amningsbh till mig och lite kläder till bäbis blev det iaf. Och oj så söta sådana :-) Längtar dock efter att få köpa antingen pojk eller flickkläder, betydligt roligare än att tänka neutralt hela tiden.

Idag går jag för övrigt in i vecka 35. Jag lovade mig själv i början av graviditeten att jag inte skulle klaga över hur lång tid det är kvar vid dessa veckorna, men just nu känns det lite så ändå. Det börjar nämligen bli riktigt tungt och jobbigt. Och inte nog med sammandragningar och foglossning, nu börjar jag samla på mig en massa vatten från och till om dagarna också. Huden spänns och känns som "tusen nålar" såfort jag knyter händerna, kniper med tårna eller försöker sitta på knä/huk. Sitta på knä går nästan inte alls, vaderna känns som två stora bollar som är ivägen. Sen att överhuvudtaget försöka komma ner på knä eller huk med foglossning, ja det är ju en annan historia, haha. Allmänt orörlig är vad jag är just nu, vaggar fram och pustar och stånkar när jag måste göra något extremt ansträngande som att sätta på mig strumpor eller sätta mig i bilen. Ja, så härligt är det att vara gravid just nu. Så ja, jag tycker faktiskt att det är LÅNG TID KVAR, haha - trots att tiden bokstavligt talat flyger iväg.

Nu ska jag iaf alldeles strax hoppa i säng. Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, A måste till Borlänge så jag och Fabian blir ensamma hemma. Hade egentligen behövt plugga, men det är ju inte det lättaste med en liten Fabianplutt hemma. Får se om jag kan sitta en stund iaf om jag sätter igång någon av de nya filmerna :-) En pulkarunda hade ju varit roligt också, men tror ni att det finns någon snö kvar? Näpp! Den var borta när vi kom hem. Denna "vintern" är minst sagt underlig. Förövrigt blev vi av med strömmen (och därmed vattnet) i ca 12 timmar pga stormen i helgen. Men det var nog ganska lindrigt där uppe ändå, det var några fällda träd på vägen ner men inte mycket mer än så.

Nej, sängen var det ja. Godnatt på er!


Dagens bebisinköp


Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback