15 kvar

2011-02-05 kl. 09:51:00 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Det här med att bli nyttigare som jag skrev om i förra bloggen har faktiskt funkat rätt bra. Jag började ju "på riktigt" efter sommaren någon gång. Sen dess har jag med väldigt få undantag endast druckit vatten, inget annat. Ett tag drog jag ner på kolhydraterna och det gav riktigt bra resultat. Det har dock runnit ut i sanden men jag har börjat ta tag i det igen. Vitt/mjukt bröd har jag inte ätit på många veckor utan det är knäckebröd som gäller. Och så ska jag börja dra ner på ris/potatis/pasta igen också. Inte sluta äta helt men i mindre mängder.

Så, resultatet då? Jo, jag har gått ner mer än 10 kg sedan i somras! Eftersom vi inte har någon våg så har jag inga exakta siffror, men jag tror det ligger på 11-12 kg nu. Bara 15 kvar sen är nöjd ;)

Gick ju ner massor under tiden jag var sjuk också, men det tror jag att jag har gått upp igen. Kroppen ställer ju in sig på svält när man inte äter (kunde knappt äta alls på 1½ vecka), så att gå upp efteråt igen det gör man ju. Men det var kul så länge det varade iaf ;) Kände mig riktigt smal där ett tag. Därför har motivationen kommit tillbaka, nu ska jag gå ner de sista kilona också :) Fast bråttom är det inte, jag är nöjd om jag är klar om ett år eller så :) Och jag är otroligt nöjd med att jag faktiskt har hållt mig där jag är nu och inte gått upp igen, för det är så lätt hänt.



Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback