2011-02-21 kl. 11:13:29 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (1)


Denna lilla fjäril sitter på vår spegel ute i hallen. Det är bara en brosch, men den betyder så mycket för mig. Jag har nämligen fått den efter min mormor, och enda sedan jag var liten har hon tagit fram den och berättat att den dag hon inte finns mer skulle jag få den. Jag fick den för snart fyra år sedan.

Saknaden efter henne kan fortfarande kännas som ett stort hål i hjärtat, och därför har jag ganska nyligen bestämt mig för att skaffa något som gör att jag kan "bära med mig" henne överallt, och inte bara när jag går förbi hallspegeln. Fjärilen, som är så speciell och verkligen betyder mormor för mig, ska bli en tatuering.

Vart tatueringen ska sitta har jag inte bestämt mig för än, och jag vill att det ska kännas helt rätt innan jag gör den. Det är ju trots allt något jag ska bära med mig resten utav livet. Fabians namn vet jag redan att jag vill ha på handleden, och jag tänkte göra dem båda två samtidigt. Förhoppningsvis snart ♥


Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.


Evelina

Så fint! Jag vill göra något liknande för min farmor som dog i bröstcancer i höstas. Men jag har tyvärr inget som verkligen symboliserar henne som du har med fjärilen.. Funderar på ett rosa band, men känner lite som att det då symboliserar sjukdomen mer än min farmor...

2011-02-22 @ 10:55:15

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback