Det närmar sig

2011-02-25 kl. 16:12:49 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Kl. 8.15 i morse var det risketten som gällde för min del så nu är den alltså avklarad. Vi var bara fem stycken så det var lugnt och skönt och tiden gick faktiskt ganska snabbt. Efter det satt jag kvar på trafikskolan i någon timme och svarade på frågor. Det är ju 780 stycken tror jag på utbildningsdelen, och jag har svarat på ca 500 nu. Och så testade jag att göra Fas A men svarade fel på 9 av 70, vilket ju är underkänt. Men jag är rätt nöjd med det ändå med tanke på att jag knappt läst något i boken ännu.

Hur som helst så ser det ut att bli halkbana om 3 veckor och båda proven så snabbt som möjligt efter det :) Jag LÄNGTAR! Tänk om jag bara hade satt fart med det här tidigare, då hade jag kunnat ha körkortet för länge sedan. Nåja, nu är det som det är men SNART så har jag det.

När jag körde igår så hade läraren ingenting alls att anmärka på. Förutom en sak och det var hur jag rattade. Hade inte den där hand-över-hand tekniken när jag rattade fullt men nu så kan jag det också. I övrigt så var allt bra. Men vi hann inte med start i backe och backa runt hörn utan det ska vi göra på måndag. Känns ju lite halvdumt att slösa lektionerna på att visa att jag kan istället för att öva på det jag faktiskt behöver öva på, men det måste ju göras det med tyvärr. Läraren måste ju gå efter ordningen i boken och det tar ju tid att visa allt... Vill mest öva på parkering och allmän körning i stadstrafik (eftersom jag inte gjort det så mycket med en manuellt växlad bil), men förhoppningsvis kan vi väl kanske göra det på tredje eller fjärde lektionen iaf (har betalat för 7 och det ska räcka).




Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback