Blir visst en uppkörning nr 2

2011-03-31 kl. 11:02:44 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Körde ju upp i tisdags och det första jag gjorde var att missa en hel väg. Vet inte hur jag ska förklara men det går tydligen en väg längst med sidan på parkeringsplatsen där uppkörningarna startar. Och det visste ju då inte jag, jag trodde att det bara var en parkeringsplats. Så när jag skulle köra ut från parkeringsplatsen (åt vänster) så hade jag inte en tanke på att titta mot höger, jag trodde att jag körde längst med kanten på parkeringsplatsen bara. Men helt plötsligt kom det en bil från höger från den vägen som dessutom skymdes av en snövall. Hann bromsa men ja, jag hade ju ingen uppsikt alls mot höger från början och hur förklarar man bort en sådan sak? "Jag visste inte att det fanns en väg där"? Haha. Hur som helst gick allt annat jätte bra. Men icke godkänt... Suck. Nu har jag iaf lärt mig av det misstaget, nu vet jag ju att det finns en vägjävel där och att jag måste ha mer uppsikt än vad jag haft förut.

Fick ju reda på efteråt att inspektören jag hade är känd för att underkänna alla han kan för minsta lilla misstag. Så då kändes det lite bättre faktiskt, kände mig inte riktigt lika misslyckad då ;) Men blev istället förbannad på den arroganta inspektören med riktigt taskig attityd.

Men men, nu har jag fått en ny tid den 13 april. Tråkigt att vänta så länge bara och få lov att betala 1300 kr extra (700 för uppkörning och 600 för hyra av bil). Men men, bara jag får en annan inspektör då så ska jag nog kunna klara det utan problem. Min körlärare har ju sagt länge att jag är redo för uppkörning och tyckte att det var konstigt att jag inte fick godkänt nu, men men... Det finns ju inte så mycket att göra åt saken. Han tyckte inte att vi behövde boka in fler körlektioner iaf så nu är det bara att vänta två veckor... Han sa också att han skulle ringa mig direkt om de fick några återbud så att jag fick köra tidigare.

Teoriprovet i fredags gick ju bra iaf. Fick 61 av 65 och 52 är ju godkänt. Så det kändes bra. Jag som trodde att det var teoriprovet jag kanske skulle misslyckas med, inte uppkörningen ;) haha. Nåväl, nu är det som det är.


Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback