Måndag

2011-11-21 kl. 12:04:07 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Här går tiden undan! Det är helt sjukt vad snabbt det går. Det är första advent i helgen och imorgon går jag in i vecka 30. Just vecka 30 känns som en ganska stor milstolpe, 2:an är bytt mot en 3:a och det var en vecka på 3 som Fabian föddes i :) Därför känns det som att det verkligen börjar närma sig nu, även fast det andra stunder känns som att det är evigheter kvar, haha. Men som sagt, tiden går fort. Nu när det dessutom är juletider om mindre än en vecka så kommer den nog rusa förbi om möjligt ännu snabbare.

Igår hade vi iaf svärföräldrarna här på middag och sen fick jag lov att sätta mig och skriva klart en stor uppgift om Shakespeares pjäs Trettondagsafton. Förra veckan gick det oändligt trögt med pluggandet så då fick en söndagskväll lida istället. Men det gjorde inte så mycket, nu är den klar och idag ska jag skriva ett referat och ett litet prov och sen är andra uppdraget klart.

Det går ganska trögt med det där referatet också dock, så jag tog en paus och började stryka julgardinerna till köket och en duk. Så nu är här juligt och fint :) Bara adventsljusstaken som ska plockas fram senare också. Hade ju kunnat vänta med julgrejerna till i helgen men då kommer min mamma och Linn hit så det får helt enkelt bli lite pö om pö nu i veckan :) Fabian fick iaf en adventsljusstake till sitt rum av sin farmor och farfar igår och så har julstjärnan fått ta plats i vardagsrumsfönstret också, den är ju så fin så den åkte fram redan innan helgen :)


Såhär ser det ut just nu, med en tom plats i fönstret :)

Bilden är förresten tagen med min nya fina VITA Samsung Galaxy S2 som jag älskar. Men såklart så ska något krångla åt mig på en gång ;) Jag fick den i fredags och redan den kvällen gick laddaren sönder. Så jag använde helt enkelt en gammal laddare istället men batteritiden är urusel (ett exempel på det är att jag laddade den fullt igår kväll, sen låg den utan laddare under natten och sjönk då från fulladdat till 46 % fram till morgonen...) så någonting måste ha hänt med batteriet. Så det blir väl att skicka tillbaka hela skiten med min vanliga tur. Ska prova något "batteritrick" idag iaf och funkar det inte så får jag ringa Tele2 imorgon. Suck!

Nu däremot, ska jag skriva det där jäkla referatet om kristen kultur (ungefär lika roligt som det låter).


Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback