10 okt

2011-10-10 kl. 09:48:34 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Ny vecka igen. Tiden går fort.

Som jag skrev förut var vi i Särna i helgen. Det har varit jätte mysigt och Fabian har haft det så roligt så då hans kusin Towa också var med. Enda problemet där är att han inte förstår skillnad på namnet Towa och ordet "toa", haha. Så vi har haft lite problem med att få honom att förstå att man inte kan kalla sin kusin för "toalett"... Det har gått sådär bra, senast igår kväll när vi satt i bilen på väg hem sa han att toaletten sover, så det är bara att fortsätta jobba på det tror jag bestämt ;)

På tal om hemfärden igår så var det bara att byta däck på bilen innan (vi har ju däcken där uppe, som tur är i detta fallet) för det kom en massa snö under dagen. Väglaget var minsann inte att leka med. Men snön försvann på vägen och här hemma i Mora är det regnigt och höstigt fortfarande. Men det är nog inte långt bort skulle jag tro med tanke på temperaturerna. Fast jag får ju erkänna att jag blev riktigt glad när snöflingorna började falla :) Vintern är mer än välkommen i år!

Nu har jag iaf nyss varit och lämnat en pojke med måndagshumör på dagis, men det brukar gå över ganska snabbt som tur är. Själv ska jag springa ner i tvättstugan nu och förhoppningsvis finns det en ledig tid nu under dagen. Blir att tvätta täcken, kuddar och sängkläder eftersom det inte fanns någon tid i fredags. Sen lite städning och eventuellt en snabb vända till affären också. Eller så får det bli efter dagishämtning, beroende på vad som hinns och orkas med :)



Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback