Vecka 23

2011-10-04 kl. 21:43:03 Skrivet i:
Gravid med lillebror/lillasyster ♥ | Kommentarer (0)



Tisdag och det innebär ny vecka för mig och bebis. Ungefär lika stor som förra veckan och mår ungefär lika. Lite mer sammandragningar vid ansträngning nu dock, vilket är hemskt drygt faktiskt. Idag fick jag sitta ner och rensa kylskåpet efter att ha burit EN icakasse med mat från bilen hem, för att jag fick sammandragningar som dessutom tryckte neråt. Ja, man blir ju lite smått handikappad ibland som gravid, haha. Nåja, i övrigt är det inte så jobbigt just nu. Lillplutten sparkar runt för fullt och det märks att den numera når mycket högre upp än för någon vecka sedan. Revbenen är roliga nya leksaker...

(Ja, jag råkar ha samma linne på mig som på förra veckans bilder... haha)

"Barnet är nu så stort att du kan känna de olika kroppsdelarna. Barnet fortsätter lagra fett men huden är ofta rynkig. Nu utvecklas bukspottkörteln som producerar hormoner och insulin. Insulin behövs för att transportera blodsockret till kroppens celler. Barnet börjar även varva perioder av vakenhet och sömn. Redan nu har bebisen en chans att överleva en eventuell för tidig födsel även om det ofta för med sig en del komplikationer. Vikt 600 gram."



Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback