Fredag

2011-09-16 kl. 08:54:16 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Idag är jag och lilleman lediga, så vi ska ta och packa in oss i bilen och åka ner och göra stan. Det behövs en ny höstgarderob åt honom nämligen, han har växt så det knakat under hela sommaren och nu är alla byxor för små. Så byxor blir det, en ny fleece, en munkjacka, strumpor, någon tröja, vantar, ett ull-underställ... Ja, hundralapparna rullar iväg... Men det behövs ju så det är bara att betala och se glad ut ;)

Första inköpet till lillplutt i magen ska nog göras idag också. Såg en liten fleeceoverall på H&M för några veckor sedan nämligen som jag blev lite kär i. Så om den finns kvar och känns varm och mysig så blir det att köpa den. En liten nackdel med att få barn under helt olika säsonger (så olika det kan bli, sommar och vinter...) är ju att inga bebisoveraller passar. Men det är ju inte helt tråkigt att behöva köpa lite nytt heller, haha.

På tal om lillplutten så ska vi på ett nytt ultraljud på måndag. Det syntes ju lite dåligt sist, mätningarna på huvudet och lårbenet kunde hon göra men hjärtat syntes dåligt. Det var samma problem med Fabian när de hade en äldre maskin, så jag fick en ny tid då de använde den nyaste maskinen och då funkade det bra. Men då bodde jag ju i Lund, och här i Mora finns det bara en maskin så hon sköt därför upp det 1½ vecka, för att bebisen skulle bli lite större. Och funkar det fortfarande inte så får jag åka till Falun där de har en nyare maskin. Ett himla krångel ska det vara med ultraljuden för min del, haha. Blev dessutom flyttad 6 dagar bakåt, och fick alltså datumet 6 februari. Men jag tror på januari ändå, fast bara för det så lär jag väl gå över tiden två veckor denna gången ;) haha.

Nä, nu ska vi sitta här och ta det lugnt en liten liten stund innan det är dags att bege oss ner mot "stan". Det är ju skönt att komma ner tidigt då det bara är föräldralediga och pensionärer ute :)


Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback