Livstecken!

2012-04-14 kl. 21:44:43 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Här ekar det tomt!

Anledningen till det har fem bokstäver, E L L I E, haha. Den senaste tiden har hon nämligen varit väldigt snuttig och jag har knappt hunnit med mig själv ens. Men nu, sedan i torsdags då vi köpte en nässug efter att ha fått testat Alexandras, så har hon varit en helt annan tjej! Jag har till och med fått äta i lugn och ro några gånger, sikken lyx ;-)

Nåväl. Sedan jag skrev sist har vi hunnit med en resa till Lund över påsken. Bilen krånglade både på vägen ner och upp som vanligt, påvägen ner var det oljelampan som lyste (som tur var inte förrän vi körde in på Lund-avfarten) så det blev ett oljebyte och lite annat. Sen på vägen hem fick vi punktering en timme hemifrån. Så det var bara att byta däck och se glad ut mitt ute i den kolsvarta skogen. Jag fick anstränga mig för att inte tänka på alla björnar, älgar och vargar som säkert ville äta upp oss, eller att lastbilen som stod på parkeringsfickan framför oss innehöll en mördare ;-) haha. Nej usch, det var inte så skoj men ganska snabbt avklarat och så fick vi köra resten av vägen hem på reservhjulet.

Men veckan i Lund var jätte mysig och som vanligt försvann tiden med ett swoosch. Denna gången kändes det faktiskt riktigt tufft att åka hem, att bo 70 mil ifrån familjen är inget roligt! Jobbigt brukar det ju vara men jag börjar känna en väldigt stor "hemlängtan" efter Skåne och familjen och det blir jobbigare och jobbigare fast att jag trivs jätte bra i Mora. Flytta ner Mora till Skåne så blir allt perfekt...

Nu hoppas jag iaf att jag ska få lite mer tid för att blogga i framtiden när lilltjejen har lugnat sig :-) Höres soon!


Bilresan neråt!


Fabian överlycklig när han hittat sitt påskägg och såpbubblor!



Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback