Eländet som varit

2012-06-23 kl. 21:15:12 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Livet har varit lite turbolent åt oss den senaste tiden, och utmaning efter utmaning kastas på oss. En sak är ju att Ellie har varit väldigt dålig under 3 månaders tid (började i mars) med väldigt mycket hosta, slem och nästäppa. Flera gånger har hon hostat sig blå och satt slem i halsen så hon nästan kvävts. Flera gånger har vi också sökt läkarvård för detta, men fått svaret att allt är bra med lilltjejen och att det bara är att åka hem och vänta ut det. Sista gången fick jag nog, och började också förstå vad det handlade om - för visst var hon ju bra när vi var hos läkaren. När vi kom hem igen blev hon direkt sämre och började hosta riktigt illa igen, så vi bäddade ner henne i vagnen och ut med vagnen på balkongen, och då försvann hostan.

Förra hösten märkte vi att vi hade vad vi trodde var mögelfläckar, sprickor och bubblor i taket och områdesansvarige var här, men sa att det där är inget och fläckarna är det bara att borsta bort, det är inte mögel. Men vi förstod ju att det var ren bullshit (ursäkta) från hans sida och att det var detta som Ellie reagerade på, då alla hennes värsta attacker hade varit i just badrummet och att hon mystiskt blev bättre såfort hon spenderat några timmar hemifrån.

Så den senaste månaden ungefär har bestått av att bråka med Morastrand, och nu har vi äntligen vunnit. Och visst var där mögel, och fuktskador både i badrummet ovanför och i vårt. Så nu renoveras det för fullt, och kommer inte vara klart förrän om en månad ungefär. En toalettstol är vad vi har i badrummet just nu, och ett hål i golvet med en stor fläkt kopplad till ventilationen.

1½ vecka var vi hemifrån och nu mår Ellie hur bra som helst. Nu när de rivit upp allt och torkar ut badrummet så funkar det dessutom att vara hemma utan problem och det är så skönt. Skönast är att slippa den ständiga oron som man drogs med i 3 månader, för det var verkligen hemskt. Flera gånger vaknade jag på natten av att Ellie höll på att kvävas av slem, och inte vågar man sova ordentligt då. Nej usch, jag är så glad att det är över. Nu ska bara badrummet bli klart också.



Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback