Fredag - Latdag

2012-03-02 kl. 19:28:19 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

Idag har jag och Ellie varit alena här hemma. Pojkarna har varit hos Fabians faster och kusiner, och är där fortfarande för den delen men borde väl dyka upp här hemma snart skulle jag tro :-) Jag och Ellie har iaf bara latat oss. Jag hade tänkt vara duktig och städa från början, men insåg att en latdag faktiskt var precis vad jag behövde nu när jag dessutom fick chansen. Så vi har duschat/badat tillsammans, ammat till de två senaste avsnitten av Gossip Girl och ammat lite till ;-) Ammade gjorde vi tom i badet. Japp, vi har ett litet matvrak här hemma. Tog iaf en sväng till affären nyss då amningsinläggen var schlut, så liiite nytta har jag iaf gjort.

På tal om något helt annat så är det så skönt att våren redan är här :-) Snön försvinner i högtempo och jag hoppas verkligen innerligt att det inte kommer något bakslag som det brukar. Tänk vad härligt med vår och tänk att något så tråkigt som asfalt kan vara så skönt att se :-) Förhoppningsvis kommer det bli många vagnpromenader i vår och sommar, även om promenaden igår var rätt jobbig. Är inte pigg i kroppen än och det märks. Vet inte om det är det höga blodtrycket som gör det kanske. Men då är ju också promenader det bästa även om det är jobbigt :-)

På måndag blir förresten Ellie två månader, tiden verkligen rusar iväg och hon har blivit SÅ stor. Om man jämför den lilla lilla plutten vi fick den femte januari och den rultiga lilla klumpen vi har nu iaf, det kunde man inte tänka sig då när hon knappt ens hade någon rumpa och kalkonben till det ;-) hihi. Måste komma ihåg att köpa gips på måndag så att jag kan göra hand- och fotavtryck på 2-månadersdagen. Ångrar mig bittert att jag inte gjorde det direkt vi kom hem från BB, och likaså med Fabian. Hans avtryck är från när han var 3 månader. Men men, inget att göra åt :-)


Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback