Första snön

2012-10-25 kl. 21:20:00 Skrivet i:
Vardagen | Kommentarer (0)

 
Så var ännu en vardagsvecka slut och imorgon är det helg för vår del :-) Veckorna bara flyger förbi nuförtiden tycker jag, det var ju nyss helg. Men jag klagar inte, de fyra dagarna som Alex jobbar och jag är själv med barnen kan vara tuffa så helgen är mer än välkommen. Han är ju borta mellan 13 - 00. Men nu när man börjar vänja sig vid att vara själv börjar det gå bättre och bättre. Nu har vi ju nyss flyttat in Ellie till Fabians rum också så jag fick ta hela den proceduren själv med, men det har gått jätte bra. Började med att lägga dem samtidigt men nu lägger jag Ellie först, vid halv sju- sju och sen får Fabian vara uppe lite längre och titta på barnprogram innan han får gå och lägga sig vid halv åtta ungefär. För tillfället så stannar jag med honom tills han har somnat, han har ju haft en period då han vägrat somna på kvällarna och kunnat vara vaken till 22-23 utan problem, för att sedan gå upp vid sju på morgonen. Det funkar ju uppenbarligen inte när man är 4 år gammal så det får helt enkelt vara så nu, om det är det som funkar för att han ska somna i rimlig tid. När jag stannar med honom så somnar han på max tio minuter, och det är faktiskt bara mysigt.
 
Idag har vi plockat fram Fabians gamla bebisleksaker och sådana leksaker han hade runt året och uppåt, och båda barnen blev lika saliga, haha. Så det var en hit. Nu ska det bara köpas batterier till vissa av grejerna också :-) Första snön har vi också fått vara med om idag, Fabian blev överlycklig, och jag hade väl lite blandade känslor ;-) Det är något med första snön som gör en barnsligt glad, men samtidigt så... nja, lite längre kan vi vara utan snö kanske... Men det ska bli mysigt när det blir mycket snö ute så att vi kan vara ute och åka pulka :-) Förra vintern pratade vi med Fabian om att detta året skulle han kunna åka med lillasyster eller lillebror, och nu är vi snart där redan. Tiden går läskigt fort! Ellie är snart 10 månader (den 5:e november) och börjar alltså närma sig året!
 
Måste ju för övrigt nämna att Ellie sov helt okej i natt! Andra gången inom någon veckas tid som hon har gjort det nu, så kanske, kaaaanske, kan det vara på väg att vända? Jag hoppas verkligen det, för nu har man inte sovit en (hel) natt sedan april ungefär! Och då är det ju inte bara att hon vaknat och ätit för att sedan somna om, nej utan hon har varit vaken x antal timmar nästan varje natt sedan dess. Oftast mellan 02 - 05. De två nätterna hon har sovit bra de senaste veckorna har hon vaknat någon gång på kvällen och ätit eller blivit klappad på ryggen och somnat om, och sen vaknat en eller två gånger på natten för att äta. Och det är alltså väldigt bra nätter ;-)
 
Nåja. Nu ska jag väl surfa vidare en liten stund innan det är dags för sängen för min del med. Imorgon ska Alex iväg och jobba en liten stund på dagen men annars är vi som sagt lediga allihop, och det ska bli en tur till Lager70 för att kolla lite kläder som behövs till oss vuxna i familjen. Ja de små behöver också, men det ska fixas på lördag nere på stan :-) Det är ju förresten hemskt kul nu när alla vinterkläder och skor ska inhandlas. Inte är det billigt inte! Men nu är jag nästan klar med vintergarderoberna åt barnen iaf. Väntar på en jacka åt Fabian och en overall åt Ellie, sen är det bara skor kvar åt Fabian. Och smågrejer som vantar och så. Ska också förbi Olivia på Leklust och prova ut en fotsack till nya vagnen imorgon, så att även den blir varm och gosig :-) Åkpåse får bli nästa månads problem, om det inte hinner bli svinkallt innan dess. Lammfäll, filtar och fotsack borde räcka tills dess tycker jag (hoppas jag). Nej, som sagt, nu - surfa vidare en stund! Höres en annan dag!


Kommentera här
- Kommentarer som anses stötande (enligt mig) tas bort.
- Anger ni er bloggadress svarar jag där, annars svarar jag här.
- Tänker ni göra reklam för något, var vänlig läs igenom inlägget först. Reklam passar inte i vissa inlägg.



Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail (det är bara jag som ser den):


Din blogg/hemsida:


Din kommentar:

Trackback